ACCIÓ SOCIAL

“A REIR dissenyem i fem realitat, projectes i accions per a la infància en risc d’exclusió social i amb la finalitat d’assegurar drets fonamentals.”

Projectes residencials.

REIR disposa de dos CRAE, el Sta. Agnès i La Vinya, fundats l’any 2007 i 2010 respectivament. La funció del CRAE és la de servir de centre residencial temporal, de caràcter obert i vertical i d’inserció social mixta. L’objectiu d’un CRAE és principalment possibilitar el retorn a la llar del menor.

Els CRAE de REIR ofereixen una alternativa a un medi familiar inexistent, deteriorat o en greu dificultat i faciliten al menor una resposta a les necessitats materials, físiques, afectives, psíquiques i socials. La finalitat és procurar al menor un desenvolupament global i harmoniós facilitant els recursos per a una autonomia personal i preparar-los per a l’etapa adulta.

Projectes Socioeducatius.

Els projectes socioeducatius treballen en l’abordatge i la intervenció com a mesures per prevenir i evitar el deteriorament de situacions socioeconòmiques i acadèmiques de la infància, adolescència i famílies.

Projectes Participatius.

Els projectes participatius són espais on la infància i adolscència fan aportacions transformadores des del seu punt de vista per la millora de la societat.

Projectes Alimentació.

Els projectes d’alimentació estan orientats a donar resposta a necessitats bàsiques de la infància, adolescència i famílies en situació vulnerable.

Projectes Socials.

Accions i projectes amb implicació de voluntaris, voluntàries, ciutadans i ciutadanes per assolir recursos, donar visibilitati sensibilitzar sobre la realitat de la infància en risc d’exclusió social.

Projectes lleure.

Garantim el dret al lleure de nens i nenes en situació de vulnerabilitat. Un lleure, educatiu, saludable i de foment dels bons hàbits.

Projectes caixa ProInfància.

REIR actua com a coordinadora dins la xarxa de Granollers – Canovelles, formant part de les entitats que conformen el programa «Caixa ProInfància» de l’Obra Social de La Caixa. Un programa adreçat a nens, nenes i adolescència d’entre 0 i 18 anys, amb famílies en situació de pobresa i vulnerabilitat social.

La finalitat del programa és trencar el cercle de la pobresa hereditària, que afecta a la infància en situació d’exclusió social, garantint l’accés a oportunitats educatives de qualitat.

Els objectius de Caixa Proinfància són:

Afavorir el desenvolupament de les competències de la infància, adolescència i les seves famílies, a fi i efecte de permetre millorar-ne els processos d’integració social i autonomia.

Promoure el desenvolupament social i educatiu de la infància i l’adolescència en el context familiar, escolar i social.

Desenvolupar i implementar un model d’acció social i educativa integral que contribueixi a millorar les oportunitats de desenvolupament social i educatiu de la infància i les famílies.

Contribuir a sensibilitzar i mobilitzar la societat en l’erradicació de la pobresa infantil.

Tots els serveis que s’ofereixen són finançats per l’Obra Social de la Caixa i gestionats per l’associació. REIR treballa coordinament amb els Serveis Socials i educatius de Granollers i Canovelles on es duen a terme els serveis.

Caixa ProInfància disposa d’una gran cartera de serveis els quals estan dividits en:

Atenció psicoterapèutica

Està destinat a proporcionar un servei psicològic i terapèutic individualitzat amb la infància i adolescència i/o amb el nucli familiar.

Reforç educatiu

L’objectiu és poder afavorir els seus aprenentatges acadèmics mitjançant un acompanyament educatiu on es contemplen serveis com: logopèdia, grup d’estudi assistit, aula oberta, etc.

Educació no formal i temps lliure

Vetllar pel temps lliure i d’oci de la infància, adolescència i joventut mitjançant espais i activitats educatives amb centres oberts, colònies urbanes o campaments.

Suport educatiu – familiar

Espais i tallers adreçats a famílies amb nens i nenes a càrrec amb la finalitat d’oferir eines i recursos basats en la parentalitat positiva.

Xecs i altres ajudes

Ajudes econòmiques pel material escolar, l’alimentació i la higiene infantil, així com ulleres i audiòfons.

Projectes formatius.

Treballem la capacitació professional com a eina per acompanyar a la persona en la seva inclusió laboral i social.